FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Strona Główna
->
Imprezy na orientację
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
KTP "Bąbelki"
----------------
Informacje klubowe
Turystyka piesza
Turystyka rowerowa
Turystyka kajakowa
Imprezy na orientację
Plotkowisko
Rajd na raty
Sprzęt turystyczny
Kupię, sprzedam, zamienię
Archiwum i śmietnik
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
rychu
Wysłany: Czw 8:40, 17 Paź 2013
Temat postu: MnO BĄBEL II, 3.11.2013 r. (protokół końcowy, regulamin)
Marsze na Orientację BĄBEL II
Leśnictwo Gołębiewo, 3 listopada 2013 r.
przedostatnia runda Pucharu Pomorza Gdańskiego w kategorii TZ za 2013 rok
PROTOKÓŁ KOŃCOWY
z imprezy
Marsze na orientację BĄBEL II
przedostatniej rundy Pucharu Pomorza Gdańskiego za rok 2013 w kat. TZ
1. TERMIN I MIEJSCE
Impreza odbyła się w niedzielę, 3 listopada 2013 roku w Leśnictwie Gołębiewo (lasy sopockie).
2. ORGANIZATOR
Klub Turystów Pieszych działający przy Oddziale Gdańskim PTTK
3. KATEGORIE STARTOWE oraz ANALIZA WYNIKÓW
a) kategoria TZ
Budowniczy trasy: Rychu Betcher (Przodownik InO nr 464)
Długość trasy: 4300 m
Limit czasu: 140 minut + 40 minut w limicie spóźnień
Liczba punktów kontrolnych: 14, w tym trzy podwójne
Mapa: czarno-biała, przekształcona,
kreślona w starym stylu na kalce (bez użycia programu OCAD)
Trasa z założenia średnio-trudna pod względem koncepcji wykorzystała często stosowaną na imprezach zagiętą wstążkę. Utrudnieniem dla tych, którzy startują dopiero od kilku lat było to, że nie wykreślono jej w programie OCAD lecz tuszem na kalce, pozaginano i skorzystano z czarno-białego ksero. Zwycięski zespół przebył trasę z wynikiem 82 punków karnych – czyli całkiem dobrze. Analiza kart startowych wskazuje na to, że trasa, zgodnie z złożeniem, była stosunkowo łatwa tylko na początkowym odcinku (do PK 5), za którym wstążka mapy została dwukrotnie zagięta kierując intuicyjnie uczestników na "stowarzyszony" płot. Ogromna większość zespołów jednak znalazła (przebiła) wpisy na właściwy, co nie znaczy, że nie „popełniła” przy nim stowarzysza (PKS 6). Najtrudniejszym, zgodnie z założeniem, okazało się znalezienie drugiego PK 7, bo wstążka tam zaginała się tylko rogiem, a nie całą trasą. Jednak kilka zespołów znalazło prawidłową koncepcję. Bardzo ważną pomocą były tu, ale nie tylko tu, opisane w tekście trójkąciki wskazujące linie zagięcia kalki. Stosunkowo łatwo było uczestnikom zlokalizować PK 9. Natomiast kolejne utrudnienie czekało przy obu podwójnych PK 8 i PK 10 wykorzystującym jedno zagięcie kalki. Tam prawidłowymi punktami były obydwa przeciwległe „wgięcia” płotu (PK
oraz (PK 10) czyli kamień przy skrzyżowaniu na północ od płotu, a kopczyk (nie kamień) przy szosie na południe od płotu. Ostatni PK 11 to jedna z dwóch studzienek (dalej od mety).
Budowniczy rozpatrzył w terminie pozytywnie jedną uwagę dotyczącą PK 2 uznając za prawidłowe wpisy 2TA oraz 2AO i przyjmując, że środek kółka określającego PK 2 znajdował się między lampionami z tymi kodami.
FAIR PLAY NA TRASIE TZ
W przeciwieństwie do kategorii TP kredki, poza jednym przypadkiem, nie były złamane.
Niestety podczas likwidacji trasy w okolicach PK 6 znaleziono tzw. podkład mapy.
b) kategoria TP
Budowniczowie trasy: Tomasz Jaworowski (Organizator InO nr 10/134/2013)
Waldemar Jankowski (Organizator InO nr 13/137/2013)
Długość trasy: 4200 m
Limit czasu: 120 minut + 30 minut w limicie spóźnień
Liczba Punktów Kontrolnych: 19
Mapa: kolorowa, pełna, kreślona za pomocą programu OCAD
Trasa tegorocznej kategorii TP była bardzo łatwa. Gratulujemy jej ukończenia tylko tym zespołom, które przebyły ją zgodnie z zasadami fair play. Pierwsze miejsce kategorii TP zajęło ex quo aż 10 drużyn, złożonych lub „dowodzonych” przez wytrawnych już zawodników orienteringu. Dla nich ten wariant mógł być zbyt łatwym w stosunku do umiejętności zespołów zajmujących dalsze miejsca. Sugerujemy niektórym z tych osób wybór w przyszłości kategorii TO (o ile organizatorzy kolejnych imprez zorganizują taką trasę) lub podjęcie prób w kategorii TZ.
Przypominamy, że prawidłowe potwierdzenia muszą zawierać numer punktu kontrolnego wpisany kredką mimo tego, że kratka ma już wydrukowany numer.
Zmian dokonać można tylko w następnej kratce - nie wolno „przerabiać” wpisów w tej samej kratce.
ŁAMANIE ZASAD FAIR PLAY NA TRASIE TP
Z przykrością musimy poinformować, że nie wszyscy uczestnicy zachowali się zgodnie z zasadami uczciwego współzawodnictwa. Kika lampionów na trasie zostało zniszczonych lub popisanych kredkami (np. PS3, PK 5, PK7). Wiele kredek zostało zerwanych ze sznurka i porzuconych w liściach,
co znacznie utrudniło weryfikację zwycięzców i paradoksalnie pomogło konkurentom , bo podwyższyło punktację zespołom, które potwierdzały zniszczony lampion później. Stąd też niemożność ustalenia jednego lub (maksymalnie) dwóch zwycięskich zespołów. Żywimy nadzieję,
że były to przypadki incydentalne, a opiekunowie grup przeszkolą przed kolejną imprezą uczestników w zakresie przyjętych zasad współzawodnictwa i zdrowej rywalizacji oraz wskażą na bezsens takich działań ponieważ zespołom potwierdzającym później organizatorzy musieli uznać za prawidłowe wpisy nawet gdyby takimi nie były. A zatem osoby niszczące lampiony i kredki, pomijając nawet sprawę niesportowego zachowana i tak działały na swoją niekorzyść.
Tabele wyników obu kategorii dostępne są na stronach:
Klubu Turystów Pieszych Bąbelki
www.babelki.pl
Pomorskiej Komisji Imprez na Orientację
www.pkino.gdansk.pttk.pl
4. UCZESTNICY
W kategorii TZ - dla zaawansowanych startowały 23 zespoły (35 osób) a w kategorii TP - dla początkujących 44 zespoły (123 osoby). Ponadto pieszo i rowerami bazę odwiedziły 22 osoby. Organizowało imprezę 8 osób. Łącznie 186 osób.
5. WPISY DO KSIĄŻECZEK ODZNAK TURYSTYKI PIESZEJ - TRASY
Kategoria TP: długość 4 km = liczba punktów do OTP: 4
Trasa: Gołębiewo – Ceglanka - ul. Spacerowa – Długa Linia - Gołębiewo.
Kategoria TZ: długość 5 km = liczba punktów do OTP: 5
Trasa: Gołębiewo – Wąngorzelisko – Długi Grunt – Gołębiewo
6. WPISY DO KSIĄŻECZEK ODZNAK IMPREZ NA ORIENTACJĘ
Kategoria TP – 2 punkty (jako 1 etap imprezy o randze regionalnej) trasa dzienna, turystyczna
Kategoria TZ – 2 punkty (jako 1 etap imprezy o randze regionalnej) trasa dzienna , turystyczna
7. PODZIĘKOWANIA
Dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy nie niszczyli lampionów i kredek za udział oraz za dobre słowa po imprezie. Specjalne podziękowania należą się przede wszystkim Dorocie i Oldze Betcher oraz Luzie Jaworowskiej za przygotowanie list startowych i dzielne prowadzenie sekretariatu, Marcinowi Strusińskiemu za ogromną pomoc techniczną przy rozstawianiu trasy
i podczas imprezy i Michałowi Betcherowi za pracę kwatermistrza.
A także Klubowi InO NEPTUN Gdańsk oraz NKInO Certus za lampiony.
Kierownik imprezy i budowniczy trasy TZ: Rychu Betcher
Budowniczowie tras TP: Tomek Jaworowski i Waldek Jankowski
------------------------------------------------------------------------------------
REGULAMIN
ORGANIZATOR:
Klub Turystów Pieszych BĄBELKI
działający przy Oddziale Gdańskim PTTK
ul. Długa 45, Gdańsk 80-827
TERMIN: 3 listopada 2013 r. (niedziela)
MIEJSCE IMPREZY:
Leśnictwo Gołębiewo w Lasach Trójmiejskich
Baza imprezy znajduje się na jednym z dwóch parkingów leśnych, tym bliżej leśnictwa,
obok Kamienia Bąbelków.
DOJAZD/DOJŚCIE:
Od przystanku ZTM „Osowa – Obwodnica” na ul. Spacerowej ok. 1,5 km drogą asfaltową udostępnioną do ruchu samochodowego lub żółtym szlakiem „Trójmiejskim”.
Od Sopotu Wyścigi ulicą Mikołaja Reja ok. 4,5 km.
PROGRAM ZAWODÓW:
10.30 - otwarcie sekretariatu i przyjmowanie uczestników
11.00 - godzina "0"
12.30 - zamknięcie sekretariatu
11.30 -15.30 - meta imprezy
CELE ZAWODÓW:
- rozwijanie wśród młodzieży i dorosłych zamiłowania do uprawiania sportu, turystyki kwalifikowanej i rekreacji,
- podnoszenie ogólnej sprawności i zdrowotności uczestników,
- popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
- wymiana doświadczeń oraz integracja środowiska sympatyków InO,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- przyznanie punktów do klasyfikacji Pucharu Województwa Pomorskiego w kategorii TZ
w marszach na orientację za rok 2013.
ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
Rychu Betcher Przodownik InO nr 464 – kierownik imprezy, budowa trasy TZ
Waldek Jankowski Organizator InO nr 13/137/2013 – budowa trasy TP
Tomek Jaworowski Organizator InO nr 10/134/2013 - budowa trasy TP
Dorota Betcher Przodownik TKol. 6979 – sekretariat
Olga Betcher - sekretariat
Marcin Strusiński Przodownik TP nr 10164 – obsługa bazy i tras
Michał Betcher - obsługa bazy i tras
UCZESTNICTWO I WYPOSAŻENIE:
W imprezie mogą brać udział wszyscy chętni, którzy mają ochotę spędzić trochę czasu chodząc z mapą po lesie. Zespół powinien posiadać: kompas, długopis (najlepiej czerwony), koszulkę na mapę, odpowiednie ubranie do lasu, dużą porcję cierpliwości oraz wytrwałości w dążeniu do celu.
RANGA IMPREZY: Zawody rangi regionalnej - 2 pkt do Odznaki InO
Do Odznaki TP: tyle p-któw ile km-ów
KATEGORIE STARTOWE:
TZ - dzienne, zespoły 1-2 osobowe, raczej dla zaawansowanych, w zasadzie bez względu na wiek, aczkolwiek startujący w niej uczestnicy mają zazwyczaj już 17 lat,
TP - dzienne, zespoły 1-5 osobowe, bez względu na wiek, dla początkujących lub dla osób, które chcą przejść się z mapą po lesie.
ZGŁOSZENIA:
do dnia 29 października 2013 r. (wtorek).
Zgłoszenia zawierające: imię, nazwisko, nazwę zespołu oraz kategorię startową przyjmuje Olga Betcher pocztą elektroniczną e-mail:
olga.betcher@o2.pl
w ostateczności pod nr tel. 505-700-171 (najlepiej sms'em).
OPŁATA NA POKRYCIE KOSZTÓW IMPREZY:
Przy zgłoszeniu do 29 października 2013 r.:
- członkowie KTP Bąbelki (z opłaconą składką na rok bieżący) 4 zł;
- pozostali 5 zł;
Dla osób zgłoszonych po 29 października 2013 r. opłata wzrasta o 3 złote.
ŚWIADCZENIA:
* mapa dla każdego uczestnika,
* potwierdzenie punktów na OInO i OTP pieczęcią przodownicką ,
* dużo świeżego leśnego powietrza,
* poczęstunek na mecie,
* wyniki i protokół na stronach
www.babelki.pl
oraz pkino.gdansk.pttk.pl
INFORMACJE DODATKOWE:
Rychu Betcher: 512-393-396,
rychubet@wp.pl
POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
* zawody odbędą się bez względu na pogodę,
* zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie i startują na własną odpowiedzialność,
* ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów,
* za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
* na zawodach obowiązuje punktacja według Zasad Komisji InO ZG PTTK w Warszawie,
* zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by
Sopel stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin